مثبت اندیشی

مثبت اندیشی یکی از الگوهای رفتاری سالم در جامعه است. با توجه به اینکه آینده هر شخص تا حد بالایی به نگرش او بستگی دارد مثبت اندیشیدن می تواند مقدمات موفقیت و کامیابی را برای او فراهم کند.

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی یکی از الگوهای رفتاری سالم در جامعه است. با توجه به اینکه آینده هر شخص تا حد بالایی به نگرش او بستگی دارد مثبت اندیشیدن می تواند مقدمات موفقیت و کامیابی را برای او فراهم کند.

مثبت اندیشی

اثرات مثبت اندیشی
مثبت اندیشی اثرات بسیار خوبی بر روی زندگی و حتی بدن ما دارد. با توجه به اینکه ذهن قدرت بالایی دارد مثبت اندیشی در بسیاری از مواقع غیرممکن ها را ممکن می کند! طبق تحقیقات، نگرش و تفکرات ما تکلیف آینده مان را مشخص می کند. به این معنی که مثبت اندیشی می تواند زمینه های اتفاقات مثبت در زندگی ما را فراهم کند. در زیر به چند مورد از اثرات مثبت اندیشی اشاره شده است:

1-وجود آرامش و اطمینان خاطر در زندگی
2-تمرکز بیشتر و بهتر بر روی موفقیت و کامیابی
3-بسیج شدن فکر و اعضای بدن برای اتفاق های خوب
4-عدم وجود مشکلات حاصل از افکار منفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

نه روپیه

پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۰ ب.ظ


🍃🕊
✍️حکایتی بسیار زیبا و خواندنی

🌺🌱🌻🌱🌻🌱🌺🌱🌻🌱🌻🌱
🌱
  میرزا ادیب شاعر و نویسنده پاکستانی (1999) در یکی از کتابهایش چنین نوشته است.
در دهه 60 جهت یافتن شغلی مناسب راهی دهلی شدم روزی در خیابان از اتوبوس پیاده شدم دستم را که در جیب فرو بردم آه از نهادم برخواست. دزد همه نه روپیه ای که در جیب داشتم با نامه ای را که برای مادرم نوشته بودم به سرقت برده بود. در نامه نوشته بودم مادر مهربانم من کارم را از دست داده ام و این ماه نمی توانم مبلغ 50 روپیه ای که هر ماه جهت هزینه زندگی برایت می فرستام ارسال کنم 
چند روز بود نامه را در جیب داشتم اما هزینه پست آنرا نداشتم و اکنون دزد آنرا با خود برده بود. نه روپیه پول زیادی نبود ولی برای کسی که شغل و درامدی نداشت ارزش نه هزار را داشت.
روزها گذشتند و من بیکار، روزی نامه ای از مادرم دریافت کردم ، از باز کردن پاکت نامه هراس داشتم ،می ترسیدم مادرم مرا به خاطر بی کفایتی در تأمین هزینه زندگیش توبیخ کرده باشد.به هر حال نامه را باز کردم و شگفت زده شدم. مادرم نوشته بود حواله 50 روپیه ای تو را دریافت کردم چقدر انسان بزرگی هستی، با اینکه کارت را از دست دادی ولی باز هم برایم پول فرستادی از خود گذشتگی تو شگفت انگیز است و کلی برایم دعای خیر کرده بود. هاج و واج مانده بودم چه کسی این پول را واسه مادر من حواله کرده بود. چند روزی گذشت و جوابی نیافتم تا اینکه باز هم نامه ای دریافت کردم 
در نامه نوشته بود: 
من ادرس خونه ات را از پشت پاکت نامه مادرت گرفتم.41 روپیه را بر نه روپیه ات نهادم و به آدرسی که بر پشت نامه بود حواله زدم 
من بعد از اینکه پولهایت را به سرقت بردم نامه ات را باز کردم مادرت را با مادر خودم مقایسه کردم دیدم فرقی بین مادر تو و من نیست با خود گفتم چرا باید گناه گرسنگی مادر تو را بر دوش بکشم به همین خاطر مبلغ مورد نیاز مادرت را کامل کردم و برایش فرستادم 
من کسی هستم که جیب تو را زدم مرا ببخش. 
🍃
🌺🍃
 🌹

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۳
ZV

نظرات  (۱)

چه جیب زن با وجدانی.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی